Vi vil selvfølgelig hjelpe dere med å få den beste starten på dugnaden. Derfor har vi samlet våre beste salgstips og erfaringer på denne siden. Les gjennom våre tips, del med de som deltar og benytt dere av våre erfaringer for å sikre at dere får suksess med dugnadssalget.

Dugnader består alltid av flere deler: planlegging, utførelse og regnskap/dugnadskasse. Planleggingen begynner når dere bestemmer dere for å gå sammen om en dugnad. Salget er noe medlemmene må delta i og utføre for å skape profitt. Regnskapet/dugnadskassen er gjerne noe som én eller flere ansvarspersoner tar seg av. Slik sørger dere for at alt er ryddig gjennom hele prosessen. Her har vi samlet noen av våre beste tips til salget.

Før dere begynner:

Skap oversikt:

  1. Kartlegg hvor mange dugnadsprodukter hvert medlem i dugnadsgruppen kan selge og hvor mye dere skal selge for å oppnå deres mål med dugnaden (her kan dere bruke vår fortjenestekalkulator).
  2. Hvor lang tid har dere til å selge produktene?
  3. Hvem skal dere selge til?
  4. Forbered deres salgsargumenter

Alle produktene er forbruksvarer og kan brukes av alle. Dette gjør salget enklere enkle for dere. På Norsk Dugnad tilbyr vi produktene til en rimelig pris med god fortjeneste for dere. Husk også at vi tilbyr personlig service gjennom hele prosessen og gjerne kommer med tips til salget.

Salget

Det er lett å selge hvis man vet hvordan. Vi hjelper dere til å selge effektivt ved hjelp av gode metoder og god organisering. Her er noen av de vanligste spørsmålene vi får:

– Hvem kjøper av meg?

Produktene er populære, og når kundene deres støtter formålet dere sparer til, går salget som oftest bra. De fleste selger til familie, venner, kolleger av mor og far, naboer osv.

– Hva skal jeg si?

Fortell hva du heter og hvem du selger for. De fleste vil hjelpe og støtte. Få frem hva formålet er, for da blir det enda hyggeligere å kjøpe av dere. Husk å takke skikkelig! Dette gjør det enklere å selge igjen en annen gang.

– Har dere noen gode tips?

Facebook kan være et fint sted å selge. Dere kan få en link som kan postes på Facebook for å innsamle bestillinger på de produktene dere skal selge. Vi sender linken til kontaktperson/lagleder, som kan sende den videre til deltagerne. Da kan de som vil, bruke Facebook.

– Skal jeg selge produktene før eller etter bestilling?

Dette er helt opp til dere og våre samarbeidspartnere har hatt suksess med begge prosesser. For å lese mer om dette anbefaler vi at dere går inn på siden til organisering av dugnad. Her finner dere masse nyttige tips til hvordan dere organiserer en vellykket dugnad ?

Bruk kundeliste

Vi har utarbeidet forskjellig materiale som dere kan bruke for å skape overblikk og gi informasjon. Bruk salgsarket for å presentere deres produkter og kundelisten til å holde oversikt over hvor mye dere har solgt og til hvem. Et godt tips er å ta vare på den informasjonen dere innsamler slik at dere kan bruke den igjen ved neste levering.

Last ned pdf her:

Kundeliste

Produktinformasjon/tilbud

Salgsark

Salgstips

Det er viktig for oss at dere får en god opplevelse med salget. Derfor har vi samlet noen tips som har skapt salg for våre kunder tidligere.

Salgstips:

  1. Smil og vær høflig – en god selger er alltid positiv
  2. Kjenn produktet du selger. Hva gjør produktet ditt spesielt? Les gjerne mer på våre produktsider.
  3. Bruk nettverket ditt: ofte kjenner du mange som trenger produktet.
  4. Kjenner du lokale butikker eller firmaer som er interesserte i produktet? Husk kvittering om du selger til firmaer.
  5. Mange får gode resultater av dørsalg hos naboer. Her har du mulighet til å selge til folk som kjenner deg.
  6. Sosiale medier – Her kan du kontakte alt fra bekjente til bestemor!

Dere er selvfølgelig alltid velkommen til å kontakte oss for flere tips og veiledning. Vi har lang erfaring med dugnadsarbeid og er klare til å hjelpe dere. kontakt oss her: